Khamis, 2 April 2009

CADANGAN GURU BERPOLITIK DIBAHASKAN

Cadangan agar guru dalam kumpulan A diberi kelonggaran dan kebenaran terlibat dalam aktiviti politik dibuka kepada pihak berkepentingan untuk dibahaskan sebelum keputusan mengenainya dibuat-Utusan Malaysia 3 April 2009

Bancian mengenai kewajaran membenarkan guru-guru dalam politik telah dibuka seperti di bawah. Dari hari pertama undian dibuka, peratusan yang tidak bersetuju dengan pendapat tersebut mendahuli carta.

Apa yang menarik mengenai bancian ini adalah keputusannya (sehingga hari ini) yang hampir sama dengan keputusan bancian yang dibuka oleh Utusan Malaysia. Saya tidak menyedari mengenai bancian yang sama telah dibuka oleh Utusan Malaysia sehingga melihat keputusan bancian tersebut yang disiarkan hari ini. Soalan yang diajukan juga adalah sama.

Perbandingan keputusan di antara bancian yang dibuka di dalam blog ini dengan keputusan yang dibuka oleh Utusan Malaysia adalah seperti berikut:

Blog JASA/Utusan Malaysia

WAJAR 38%/34.9%

TIDAK WAJAR 62%/59.4%

TIDAK KISAH 0%/5.7%

Pilihan TIDAK KISAH tidak dibuka untuk bancian di dalam blog JASA.

Diharapkan perbahasan mengenai saranan ini dapat membuahkan keputusan yang tepat untuk kebaikan agama,bangsa dan negara.

Terima kasih kepada semua pengundi dan pandangan-pandangan yang dilontarkan.

1 ulasan: