Sabtu, 28 Mac 2009

MENTERI-MUKHRIZ ATAU KHAIRY (Ulasan Undian)

Catatan ini adalah merujuk kepada pos sebelum ini yang memuatkan halaman mengundi yang diberi tajuk MENTERI-MUKHRIZ ATAU KHAIRY.

Ulasan dibuat berdasarkan undian 200 yang pertama. Hampir 500 pengnjung telah melawati blog ini semenjak halaman undian dibuka namun hanya 200 pengunjung telah mengambil bahagian untuk mengundi.

Hasil undian menunjukkan 90% pengundi berpendapat Datuk Mukhriz lebih layak diberi jawatan menteri manakala selebihnya memihak kepada Khairy Jamaluddin. Peratusan tertinggi yang memihak kepada Khairy sepanjang pengundian sehingga ke pengundi yang ke 200 ialah 12%.

Mungkin bagi sesetengah pihak keputusan ini tidak dilihat boleh mewakili seluruh rakyat Malaysia namun sekurang-kurangnya hasil undian ini telah menterjemahkan harapan warga blog yang juga merupakan sebahagian daripada rakyat yang perihatin terhadap politik tanahair khususnya politik UMNO..dan sudah tentu perihatin terhadap nasib agama, bangsa dan negara.

TERIMA KASIH KERANA MENGUNDI

6 ulasan:

  1. bagi saya..saya tetap pilih KJ..kerna dia lebih genius :)

    BalasPadam
  2. ehm....memang nyata Mukhriz Mahathir yang paling berkaliber!

    BalasPadam
  3. KJ ok..lg pun dia da menang

    BalasPadam
  4. Wahai saudaraku, wahai kaum Muslimin,
    Di atas kalimah Lailahaillallah Muhamadulrasulullah.

    Saya sebagai hamba allah menyampaikan seruan Allah dan RasulNya.

    “Bukanlah dari kami orang-orang yang menyeru kepada assabiyyah, berperang atas dasar assabiyyah dan mati kerana (mempertahankan) assabiyyah” [HR Abu Daud].

    Wahai saudaraku, wahai kaum Muslimin,
    Kembalilah ke jalan Islam dan memperjuangkan Islam bukan atas dasar memperjuangkan Assabiyah iaitu bangsa kerana Rasulullah SAW tidak mengaku akan umatnya yang memperjuangkan assabiyah…

    Rasulullah SAW telah mengkabarkannya kepada seluruh manusia bahawa bukanlah dari umat Muhammad jika mereka memperjuangkan bangsa.

    Adakah kita hanya mengamalkan ajaran Islam separuh masa dan separuh lagi kita meninggalkannya...???

    Allah SWB berfirman :

    " Hai orang-orang yang beriman, masuklah kamu ke dalam Islam keseluruhannya, dan janganlah kamu turut langkah-langkah syaitan. Sesungguhnya syaitan itu musuh yang nyata bagimu " (Al-Baqarah(2):208)

    Bersatulah saudaraku dengan kalimah Lailahaillallah Muhamadulrasulullah…!!!
    Bersatulah kita di bawah panji kebesaran Islam…!!!

    Ingatlah wahai saudaraku...

    Sekecil kecil dan sebesar-besar amalan di dunia akan di hitung di akhirat kelak.

    MAMPUKAH KITA MENJAWABNYA NANTI APABILA KITA BERDEPAN DENGAN ALLAH SWT...???

    Ya Allah, aku telah jalankan perintahmu…

    BalasPadam
  5. By ParpuKariAuthor Profile Page on March 27, 2009 5:00 PM

    ASSALAMUALAIKUM AYAHANDA TU,

    SAYA BERADA DI PWTC MALAM TU DAN SAYA TELAH BERCAKAP DENGAN BEBRAPA REPORTER DI SITU DAN SAYA TELAH DI BERITAHU MUKRIZ MENANG TETAPI TIBA TIBA ADA PERKIRAAN SEMULA, DENGAR CERITA SAMPAI 3 KALI KIRA...MEMANG SAH MALAM TU MUKHRIZ MENANG, TAPI DISEBABKAN NAK SELAMTKAN MENANTU, SANGGUP PAK LAH MENGHANCURKAN UMNO...PAK LAH YOU ARE A DISGRACE TO UMNO LA, KAU NI PM YANG AKAN TERPAHAT DALAM SEJARAH YANG PALING PARIA SEKLAI WAHAI MASTER FLIP FLOP OI, AKU SUDAH HILANG HORMAT HABIS PADA MALAM DIUMUMKAN KERA JANTA TU MENANG KP UMNO...DOLAH BADAWI, KAU BELAH CEPAT LA DOLAH, AKU BENCI KAN KAU DAN KETURUNAN KAU, AKU AKAN CERITAKAN PADA KETURUNAN YANG KAULAH PENGHANCUR UMNO WAHAI DOLAH BADUI....

    AYAHNDA TUN, INILAH YANG PALING SAYA TAKUTKAN, TAPI INI JUGAKLAH YANG BERLAKU, TAHUKAH TUN, KJ ATAU LEBIH DIKENALI SEBAGAI MAT BERUK NI TELAH DI LARANG OLEH ORG TEMPATAN YANG MENYOKONG BN DI BUKIT GANTANG UNTUK BELIAU MELIBATKAN DIRI DALAM KEMPEN PRK NANTI? MEMALUKAN BETUL KAN?

    LAGI SATU TUN, MASA SAYA ADA KAT PWTC, BILA DI UMUM MAT BERUK NI MENANG, SEMUA YANG ADA KAT SAN MENJERIT, "KJ RASUAH" "KJ RASUAH" BERULANG ULANG KALI, SEPANJANG DIA BAGI UCAPAN LA...SAYA DENGAR CERITA DARI ORG YANG BERADA DI PWTC KATA MEREKA TIDAK PERNAH DALAM SEJARAH UMNO SEORANG KETUA YANG MENANG DI HINA SEBEGITU SEKALI...

    SO MACAMANA SI MAT BERUK NI NAK JADI PEMIMPIN BILAMAN AKAR UMBI TAK LEH TERIMA SI MAT BERUK NI...DENGAR CERITA PENYOKONG2 DIA SEMUA BUDAK2 LUAR YANG DIBAYAR LUMAYAN LA..NAK LEBIH CERITA BACA KAT SINI...http://parpukari.blogspot.com/

    SAYA TETAP AKAN MENYOKONG DATO MUKHRIZ, DAN SAYA AKAN PERJUANGKAN HAK DATO MUKHRIZ, TUN SAYA TAK PERNAH JUMPA DATO MUKHRIZ TAPI SAYA TAHU DIA MEMANG BAIK DAN SAYA MENYAYANGI BELIAU SEBAGAI ABANG BESAR SAYA...HIDUP DATO MUKHRIZ!!!




    diambil dari komen dalam blog chedet..

    BalasPadam