Jumaat, 1 Mei 2009

JOM BALIK KAMPUNG

Sudah hampir pukul 12.30 am sekarang....sengaja tulis entri ni kat atas katil dengan harapan cepat mengantuk......kebiasaannya paling awal pun pukul dua baru saya lena.....hari ni kena tidur awal sebab awal pagi nanti akan bertolak balik kampung.......emak dah dimaklumkan tentang kepulangan kami.....biasanya emak akan buat persediaan untuk masak Sup Ayam Lengkuas kalau kami nak balik....tapi kali ini khabarnya ramai saudara di kampung akan buat kenduri sepanjang cuti ni......maksudnya masa kami kebanyakannya akan dihabiskan di rumah kenduri.....tak sempat nak buat Sup Ayam Lengkuas kut.....
Kampung Legong nama kampung saya.....kampung yang pernah mencatatkan sejarah hitam suatu masa dahulu......kini Kampung Legong telah bertukar menjadi antara destinasi perlancongan yang terkenal di Kedah apabila Pusat Rekreasi Air Panas dibangunkan di situ.....mungkin ada di antara rakan blog yang pernah ke sana......atau mungkin ada yang akan ke sana esok, lusa atau hari Ahad nanti......terlanjur ke sana, tegurlah.......
Kin (jasasikin) anak Pakcik Sani, rumah nombor satu......JASA?...tak ada yang kenal
Sehingga berjumpa lagi

24 ulasan:

  1. Pandu cermat..jiwa selamat..

    BalasPadam
  2. salam
    kampung legong saya pernah dengar sejak saya belajar di UiTM Kedah.belum berkesempatan untuk pergi tapi insyallah sebelum tamat asasi di kedah saya akan cuba datang

    BalasPadam
  3. Legong? teringat zaman belajar kat penang dulu. Boring2 ja g mandi air hangat time malam2.hehe. Selamat pergi dan juga selamat kembali InsyaAllah.

    BalasPadam
  4. Rakyat Malaysia semua prihatin. semua kenal asal usul. semua hebat-hebat. Sebab apa? Sebab, tiap kali musim cuti, mesti tol sesak. Semua org nak balik kg dek teringatkan org yg tersayang yg dah memang sedia menanti kat depan pintu.

    Assallammualaikum mak....abah....(sambil cium tangan mereka)

    BalasPadam
  5. Salam ziarah. Mungkin ini dapat membantu kita diwaktu gawat sekarang.

    Rancangan "Who Wants To Be A MillionaireBlogger.Net" kini, ke udara di screen komputer anda. Sertai & daftar sekarang. Kemasukan adalah PERCUMA...

    BalasPadam
  6. semoga TIBA dengan SELAMAT ke Destinasi Anda!!

    BalasPadam
  7. Seronoknya..
    Semoga selamat sampai...

    BalasPadam
  8. sambil tu dngr2 lagu arwah Sudirman 'Balik kampung'...

    BalasPadam
  9. pandu cermat.. engatlah org tsayang.. huuuu ;p

    BalasPadam
  10. selamat bercuti..selamat hari pekerja..semoga riang bersama keluarga tercinta..

    BalasPadam
  11. Come try this way,The way of succes

    BalasPadam
  12. hi come and have a look at my pretty TieRack scarves and ties
    i post them directly from the UK

    http://shawlycious.blogspot.com

    XOXO,
    nurul

    BalasPadam
  13. kampung tu kat ngan baling kan.kampung bapa saya kat baling.rumah tok saya dulu kat bukit tok kaya.

    BalasPadam
  14. apahce,

    insyaallah...tqvm

    BalasPadam
  15. Zharif--jngan datang siang....meriah malam saja

    mikkirancak--dah sampai KL balik dah

    alang--datang la lagi

    BalasPadam
  16. joegrimjow--apa yang sebulan lebih lagi

    arrayani--balik tak?

    rantong--salam kembali

    BalasPadam
  17. mamaqaypo family--insyaallah...tq

    Ikan emas--tq..dah sampai kl balik dah

    Naz--saya ngan anak2 ramai2 nyanyi lagu tu

    BalasPadam
  18. babymilosh--insyaallah...tq..dah balik kl dah

    kelebar malam--alhamdulillah...saya gembira

    joegrimjow--insyaallah..tq

    shawlycious--nnti ada duit sy oder

    BalasPadam
  19. welcome back to Kampung

    BalasPadam
  20. sy org kg bandar sekolah siong..

    hehehe...

    BalasPadam
  21. kuina ladyinred--ha tu dia..dah jumpa org satu sekolah dah....anak sapa tu?

    BalasPadam