Selasa, 19 Mei 2009

MAT REMPIT KE SAMSENG JALANAN

Berita Harian, KUALA LUMPUR, 19 Mei : Berkuat kuasa serta-merta istilah mat rempit ditukar kepada samseng jalanan, kata Ketua Trafik Polis Bukit Aman, Datuk Abd Aziz Yusof.

BUKAN KE LUNAK SIKIT BUNYINYA?...HEE

22 ulasan:

  1. letak sarip dol lagi cool..

    BalasPadam
  2. Penuggang Kurang Cerdik...mesti dorg tak bangga dah...t org sume ingat dorg sengal..huahuauha

    BalasPadam
  3. salam
    lepas ni tak tau pulak nak kasi gelaran apa kat mat rempit ni
    macamana pulak dengan yang lumba kereta haram?masuk dalam kategori samseng jalanan jugak ke?

    BalasPadam
  4. yes betul2. mat rempit tu dibangga2kn plak. bajet cool la. menyusahkan org!

    BalasPadam
  5. salam brother jasa.. sila la ke blog zana ambik award.

    BalasPadam
  6. siapa yg mulakn istilah mat rempit nie?

    apapun yg nak digelar,mereka masih buat kerja yg sama..pokoknya sama-sama kita fikir dan ambil tindakan macam ne nak benteras hal ni

    BalasPadam
  7. haa...lebey melankolik la gwa rasa istilah tuh...ehehehe...paCAAAK!!

    BalasPadam
  8. wateve bunyi, tetap x suka dgn golongan tuh!!hehehe

    BalasPadam
  9. entah..apa2 nama pon diberi kat derang ni, mcm takde makna je.. lagi derang suka "weh, aku mat rempit laaaa" "ko tau aku sape? samseng jalanan la wey" haih.. sio sio alam..baik berhenti bercakap dan amik lebih byk tindakan..

    BalasPadam
  10. samseng jalanan dengan bohsia.
    ok?

    BalasPadam
  11. kalau anak menteri mrempit kena tgkap juga ke
    harap2nya kenalah ye

    BalasPadam
  12. salam,
    apa nama pun, mereka tetap berbahaya kpd masyarakat dan perlu dibanteras habis-habisan.

    BalasPadam
  13. sedih ibu bapa yang ada anak2 macam ni...tak tahu nak letak kat mana muka ....

    BalasPadam
  14. Nama berbeza, perangai tetap sama. Kalau bubuh nama apa pun, kalau mind set dan mentaliti tidak berubah, tak ada apa akan berubah. Rasanya, golongan ni, kita hantar tune kepala dekat bukit kemuning dengan tahanan ISA. Baru betul. Hehehehehe.

    BalasPadam
  15. cj7--Sarip dol kg dusun

    ary--panggil si bodoh terus jer

    ZHARIF--sebenarnya tak perlu apa-apa gelaran...sebut saja jenayah apa yang mereka lakukan..

    BalasPadam
  16. isya--org yang tak pernah dpat apa2 pengiktirafan macam tu la....

    ikiqzana--dah ambik dah...nnti sy letakkan..tq

    ikan emas--itu yg sy ckap dlm entri sebelum ni..kurangkan hebahan, lebihkan tindakan

    BalasPadam
  17. Syazwan VL--pacaak

    olin--memang kena setuju..hee

    SuFy--tak dak sapa yang suka...depa dok suka sama depa ja

    Felicia F. Ramzi--setuju bangat

    BalasPadam
  18. .kakijalan.--tak yah panggil apa-apa..sumbat dlm penjara senyap2 jer

    a.b geldofg--huiih..mesti kena


    Z-MAY--tu la..sampai kita tengok orang baik naik moto rasa cuak jugak...angkara diorg la ni

    BalasPadam
  19. sonata anak kancil--semua jenis tak pk apa mak bapak rasa latu...Nauzubillah, mohon agar anak2 kita terhindar dari gejala sebegini

    GRuNGe--betul..sebat sikit

    BalasPadam
  20. Hi Jasa,

    I think kena pupuk banyak ilmu kesedaran terhadap mereka semua. Sayang jika anak-anak melayu terbiar macam tu.

    Ciao

    BalasPadam
  21. sailormoon--sy teringat kata-kata Tun M suatau ketika dulu, "kita tak mengedar dadah bukan kerana kita takut kepada hukuman terhadap jenayah tersebut ttp kerana nilai baik yng ada dlm diri kita untuk tidak berbuat demikian. dengan kata lain nilai murni perlu dipupuk untuk menyelesaikan permasalahan sebegini....hukuman sahaja tidak boleh merubah keadaan. cntohnya pengedar dadah atau penjenayah lain tahu akan kewujudan hukuman yang berat terhadap jenayah yang mereka lakukan...ttp mereka lakukan juga kerana nilai moral yang ada dalam diri mereka tidak menolak perkara yang sedemikian.

    BalasPadam