Selasa, 26 Mei 2009

KOMEN SAYA DIPADAM KOMUNIS

Secara kebetulan saya terjumpa blog yang cuba mengembalikan nostalgia dan mengiktiraf perjuangan Komunis. Blog tersebut dikelola oleh bekas ahli PKM sendiri. Saya memasuki blog tersebut dan meninggalkan beberapa komen. Pada asalnya blog tersebut tidak menetapkan komen-komen perlu melalui proses saringan sebelum dipaparkan. Komen-komen saya telah dipamerkan secara terus di dalam ruangan yang disediakan malah ada komen saya yang dijawab oleh pengelola blog tersebut. Walaubagaimanapun, setelah saya menulis komen yang menceritakan bahawa saya merupakan seorang yang pernah terlibat secara langsung di dalam kehidupan yang diancam keganasan kumpulan tersebut...dan menceritakan beberapa peristiwa yang saya alami, semua komen-komen saya telah dipadamkan dan blog tersebut telah menetapkan agar semua komen perlu melalui proses penyaringan sebelum dipaparkan.

KALAU BENAR MEREKA BENAR.....KENAPA PERLU BEGITU?.....RENUNGKAN

28 ulasan:

  1. Mereka takut dengan diri mereka sendiri.Berani kat belakang aje.Elok kita hentam mereka habis-habis tak kira kat berdepan ke atau kat alam maya ni.Dato' Rais yg jaga SKM akan ambil perhatian fasal blog ni.

    BalasPadam
  2. blog mana ni sir? letak address sket kita pi kutuk rmai2

    BalasPadam
  3. Depa Nak jaga periuk nasi depa juga kot

    BalasPadam
  4. tu mesti blog komunis...hahahahahahha

    BalasPadam
  5. hmm.. biasa komunis nih. nak kena babab.

    BalasPadam
  6. mohd zammil: sokong ! sya pon nak jugak tengok tu blog :d

    BalasPadam
  7. setuju2.. sokong3.. 101%.. :)

    BalasPadam
  8. Lain kali jangan komen di blog komunis ye! hehe.

    BalasPadam
  9. http://matamin.blogspot.com/
    sir ni ke blog komunis lahanat tuh?

    BalasPadam
  10. komunis angkat senjata boleh dapat tanah 6 ekar seorang sampai jadi kaya raya.tentera kita masih pegang senjata kebanyakkan nya miskin dan ada yg papa kedana.apa punya keadilan tentera kita dapat.salah siapa?????

    BalasPadam
  11. Jika Komunis sebagai Pejuang Negara kenapa selepas merdeka 1957 ,kenapa PKM tidak terus mahu meletakkan senjata.??Kenapa perlu tunggu sehingga 1989??? setelah 40tahun???.apa sebenarnya yg dicari oleh para pemimpin PKM ketika itu???..kenapa perlu ada permusuhan,pergolakan dan peperangan yg hanya mendatangkan kemusnahan, keperitan dan kesengsaraan!!!..jika PKM meletakkan senjatanya waktu selepas merdeka sudah pasti PKM akan terpalit dalam sejarah Malaysia bukan sebagai petualang tapi sebagai pejuang bangsa dan negara.

    BalasPadam
  12. Yang peliknya Malaysia Kini pun setuju pasal Chin Peng ni. Blog saudara dipadam komunis? Kalau dh komunis, komunis juga. Heran betul ngapa ramai generasi sekarang tak kira melayu atau cina boleh menyokong pulangnya chin peng lahanat ni

    BalasPadam
  13. pulak dah..hebat la uols!woohoo

    berani kerana benar!

    BalasPadam
  14. jika mereka anggap mereka pejuang kemerdekaan..
    siapa pula askar melayu bertumpah darah yang menentang mereka?..
    penghancur kemerdekaan?..

    http://bejahnz.blogspot.com

    BalasPadam
  15. ikan emas--yang pasti ianya ada kaitan dengan propaganda mereka

    mohd zammil--http://matamin.blogspot.com/

    BalasPadam
  16. haruan tasek--mereka nak pengiktirafan kepada kerja bodoh mereka

    AiNeRzA--blog komunis la pun

    BalasPadam
  17. olin--kalu tanya keluaga org yg terkorban di tangan pengganas komunis, mereka akan kata komunis ni patut disula bukan dibabab jer

    JETT--diorang nak tipu sejarah dengan org yang tak mengalaminya...bagi org yang mengalaminya sudah pasti dapat menilai tindakan mereka

    BalasPadam
  18. ZelL ThE gReaT ! ™--http://matamin.blogspot.com/, jangan terpengaruh dengan dakyah mereka pulak...mereka sedang belakon warak tu

    piNky LuCiA--haaa 101%, bukan 102%?..hee

    BalasPadam
  19. joegrimjow--kat atas tu

    zaidi ali--betul, sepatutnya tak komen...yang komen sutuju dengan diaorg kat dalam tu adalah diaorang sendiri....yang tak setuju juga kebanyakan orang diaorang sendiri....komunis dengan propaganda memang tak boleh dipisahkan

    BalasPadam
  20. nadnye--komunis ibarat anjing gila...nanti saya tulis kenapa saya kata begitu

    haroon--betul

    Rahman,Ahchong,Muniandy--sapa-sapa tolong jawab soalan ni

    BalasPadam
  21. Rahman,Ahchong,Muniandy--sebab tu saya kata komunis ni ibarat anjing gila...nanti saya tuliskan kenapa saya kata begitu

    sri tribuana--kalau tak salah saya dalam kelompok manusia ini ada golongan yang berkecenderongan berhaluan negatif....umpamanya kalau orang satu kampung setuju bina jambatan beliau akan cari alasan untuk menafikan keperluan untuk membina jambatan tersebut...dia akan rasa puas untuk dilihat berada dalam keadaan bertentangan...itulah mereka

    BalasPadam
  22. mummYaeesh--kenapa nak takut dengan bekas komunis, dalam kontek Malaysia sebagai negara merdeka, komunis-komunis ini hanyalah sekumpulan lipas. Kita kecoh bukan kerana kita takut kepada mereka tp kita tak nak iktiraf mereka sebagai apa-apa pun dalam ruang negara kita

    BalasPadam
  23. bijen moretti--tak perlu nak susah-susah fikir, anak komunis sendiri pun boleh paham cilakanya komunis ni yg tiba-tiba minta diiktiraf

    BalasPadam
  24. sbb diaorang x hidup di zaman komunis, cuba sekarang ada komunis, baru depa tau langit tu tinggi atau rendah.

    BalasPadam
  25. Datuk, adik nenek saya hilang tidak pulang, ditembak mati di Ampang (194ohan)...kononya memang ada barua komunis di kota juga. Konon cerita makcik saya lari masuk hutan, dia lulusan Pendidikan Islam PadangPanjang, hafal al Quran, tapi saya kira dia lari ke hutan selain perjuangan Melayu menolak British tapi juga kerana patah hati, suami yang dinikahinya ingkar setia sebagai suami....Bertahun dia tinggal di China akhirnya dia pulang juga , membaca al Quran , berdoa dan mengaku ' makcik bukan komunis'.... Al Fateha buat makciku . Amin

    BalasPadam