Selasa, 26 Mei 2009

PARTI KOMUNIS MALAYA=LAHANAT

KUALA LUMPUR: Komunis tidak boleh diberi tempat di negara ini kerana dosa mereka membunuh beribu-ribu rakyat Tanah Melayu pada ketika itu tidak boleh dilupai, kata Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim. Sehubungan itu, beliau meminta pemimpin yang melahirkan perasaan positif terhadap bekas pemimpin Parti Komunis Malaya (PKM) Chin Peng, supaya menyatakan pendirian mereka dengan jelas dan tidak berlindung di belakang tabir parti politik masing-masing. - Bernama. Klik untuk berita penuh.
SAMA ADA DATANGNYA DARI BN ATAU PEMBANGKANG, CADANGAN UNTUK MENGIKTIRAF PENGGANAS KOMUNIS MERUPAKAN TINDAKAN YANG BERSIFAT SONGSANG KEPADA KEDAULATAN NEGARA.
TINDAKAN PKM MEMERANGI NEGARA KETIKA KEMERDEKAAN TELAH DICAPAI SAMA SEKALI TIDAK BOLEH DILIHAT SEBAGAI PERJUANGAN KEPADA BANGSA DAN NEGARA SEBALIKNYA MEREKALAH PENGKHIANAT KEPADA BANGSA DAN NEGARA.
MENCADANGKAN AGAR PENGKHIANAT DIBERI PENGIKTIRAFAN JUGA MERUPAKAN SATU BENTUK PENGKHIANATAN.
AL-FATIHAH DAN TAKZIAH KEPADA SELURUH PERAJURIT YANG TERKORBAN KETIKA MEMPERTAHANKAN IBU PERTIWI INI.
AL-FATIHAH DAN TAKZIAH JUGA KEPADA RAKYAT MALAYSIA YANG TIDAK BERDOSA YANG MENJADI KORBAN KEGANASAN PKM.

5 ulasan:

  1. haiiishhhh

    komunis jagn diberi peluangg

    BalasPadam
  2. Kenapa dulu xhukum bunuh aje chin peng tu??

    Al-Fatihah kepada perajurit & juga rakyat msia yg terkorban sewk2 PKM berkuasa..

    BalasPadam
  3. tu la ptut jatuh hukuman bunuh, confirm die xnk balik dah

    BalasPadam
  4. Jika Komunis sebagai Pejuang Negara kenapa selepas merdeka 1957 ,kenapa PKM tidak terus mahu meletakkan senjata.??Kenapa perlu tunggu sehingga 1989??? setelah 40tahun???.apa sebenarnya yg dicari oleh para pemimpin PKM ketika itu???..kenapa perlu ada permusuhan,pergolakan dan peperangan yg hanya mendatangkan kemusnahan, keperitan dan kesengsaraan!!!..jika PKM meletakkan senjatanya waktu selepas merdeka sudah pasti PKM akan terpalit dalam sejarah Malaysia bukan sebagai petualang tapi sebagai pejuang bangsa dan negara.

    BalasPadam
  5. siapa yg mengiktiraf komunis ni.betul ke ada parti politik tertentu yg terlibat?tidakkah ni mainan politik je.untuk menjatuhkn parti politik tertentu...ada orang yg mencipta persoalan ini dan orng tu jg yg telah mengapi-apikannya.

    BalasPadam