Rabu, 15 April 2009

MELAYU MUDAH GUGUP

Kalau dulu kita diinsafkankan oleh kata-kata 'Melayu Muda Lupa'......hari ini saya mahu berkata pula 'Melayu Mudah Gugup'...hak sendiri pun boleh dilepaskan dek kerana ugutan kecil.....hello melayu!..jantan la sikit!


BANGKITLAH MELAYU

Dipetik daripada Utusan Malaysia.

KUALA LUMPUR 14 April – Orang Melayu perlu bangkit dan bersatu dalam berhadapan dengan tuntutan kaum lain yang kini dilihat semakin keterlaluan.

Mereka juga perlu sedar dan insaf dengan situasi politik semasa yang menyaksikan pelbagai tuntutan hingga boleh menjejaskan kekuatan politik orang Melayu.

Sehubungan itu, orang Melayu diminta tidak tunduk kepada tuntutan keterlaluan tersebut sebalik bangkit bersatu bagi mempertahankan hak dan kepentingan mereka.

Ahli Parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali berkata, pemimpin bukan Melayu dalam hal ini perlu sedar yang sesebuah kerajaan itu boleh sahaja untuk tidak ‘melayan’ tuntutan mereka.

Katanya, jumlah kerusi terbanyak di Parlimen adalah milik Melayu dan ia cukup untuk membentuk sebuah kerajaan berasaskan wakil rakyat Melayu semata-mata di negara ini.
Katanya, justeru, dari segi politiknya kerajaan itu sepatutnya memenuhi apa sahaja yang menjadi kehendak Melayu kerana mereka adalah majoriti dan bukan asyik bertolak ansur dengan bukan Melayu-
Ibrahim Ali

25 ulasan:

  1. terima aksih follow my blogg.keep blogging and smile always..

    BalasPadam
  2. klu ada lagi melayu tak sedaq2 xtau la aku apa nk cakap..hmm

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum, Saudara Jasa.

    Nampaknya saya kena buat pantun baru.

    Terima kasih kerana sudi mengikuti MI.

    :)

    BalasPadam
  4. pelik. apa yg ditakutkan ntah! ke takut projek hilang? atau mmg mereka ni terlalu berkuasa hingga malayu sememangnya perlu takut kepada dorang?

    BalasPadam
  5. MEMANG DISENGAJAKAN SUPAYA MUDAH NAK LAKSANAKAN ACUAN BARAT, KALAU IKUT MAJORITI MUSLIM PASTI DAN SECARA LOGIKNYA MAHUKAN ACUAN TERSENDIRI BERTERASKAN ISLAM SEJATI........TAK PAYAH NAK DENGARLAH UNGKAPAN MELAYU MUDAH LUPA MELAYU HAPRAK SEBAB ORANG YANG BERKATA DEMIKIANLAH PUNCA BAHASA MELAYU SENDIRI DIGANTI TIDAK DIUTAMAKAN DALAM SISTEM PENDIDIKAN.

    BalasPadam
  6. Salam.

    terima kasih jadi follower.

    setuju dengan apa yaang ditulis. Melayu mudah gugup dan gagap.

    =)

    BalasPadam
  7. Orang Melayu tak boleh cakap sesuatu pasal hak dan ketuanan nanti dicop sebagai ultra. Kena cakap pasal perpaduan baru nampak x racial.
    Tapi kalau bukan Melayu cakap sesuatu pasal hak dan keistimewaan cop apa yang mereka terima?

    BalasPadam
  8. ada masa layari blog saya
    http://penembak-tepat.blogspot.com/

    ada masa kita YM. add email saya :


    panglimaperangcyber@yahoo.com


    tq.

    BalasPadam
  9. melayu mudah kabus,
    yg akhirnya sesdal kerana terlanjur...

    BalasPadam
  10. true. mudah gugup; them. i'm a malay. i don't do that. at least i stand for my right. no matter how serious things may get. i get into trouble a lot because of that. never learnt. but i guess that's just me.

    BalasPadam
  11. Kurniadi

    Saya kata begitu kerana saya melayu

    BalasPadam
  12. joegrimjow,

    jangan sampai kena simbah dengan kesakitan baru nak bangun

    BalasPadam
  13. buck

    yang palin kita risau bila pemimpin Melayu yang tak sedar

    BalasPadam
  14. aranam,

    silakan...saya tak pandai tulis sajak sangat

    BalasPadam
  15. kayrolldin,

    saya pun berkongsi soalan yang sama

    BalasPadam
  16. D'rimba,

    keputusan mengenai PPSMI akan diumumkan tak lama lg...kita tunggu

    BalasPadam
  17. seri sufi,

    oh yer?..gagap jugak

    BalasPadam
  18. Zharif,

    itu yang dok jadi persoalan tu

    BalasPadam
  19. panglima perang syber,

    saya dah lawatinya...harap org lain pun lawatinya juga

    BalasPadam
  20. Max J. Potter,

    yes....just fight for our right....we didn ask more than that

    BalasPadam
  21. Bismillahhir-Rahman nir-Rahim

    Assalamualaikum... Salam keimanan dan salam kemanusiaan buat para pencinta kedamaian... moga-moga kedamaian itu sentiasa mendakap hari-hari yang dilalui... moga kedamaian itu mengisi ruang-ruang kosong hidup mu dengan ingatan kepada yang Maha Pencipta.. moga-moga Tuhan Rabul Izzati menjadikan hari-hari dalam hidupmu adalah hari-hari yang diredhaiNya

    Saya melihat secara analoginya istilah "Melayu" dan "Bumiputra" adalah "gumpalan sampah"... ibarat seorang batu api meletak gumpalan sampah di depan kita (Orang Melayu) dan di depan orang Cina supaya "RAKYAT MALAYSIA TIDAK BERSATU MENENTANG MEREKA"

    Batu Api: "Ok ni kepala bapak Orang Melayu.. (sambil meletak gumpalan sampah depan Orang Cina) dan ini kepala bapak Orang Cina dengan meletak gumpalan sampah depan Orang Melayu... Ok sekarang anda berdua sila sepak kepala bapak lawan masing-masing..."

    Orang yang bodoh akan bergaduh kerana segumpal sampah bekenaan. Dalam hal ini istilah "Bumiputra" atau "Melayu" itulah ibarat sampah yang digunakan untuk mengapi kaum. Ada ekuiti dinamakan "ekuiti BUMIPUTRA" ada raja "Dinamakan Raja Melayu" ada Islam dikatakan "Melayu itu Islam dan Islam itu Melayu" ada biasiswa untuk orang miskin dinamakan "Biasiswa Bumiputra" Nama MELAYU dan BUMUPUTRA bekenaan akan digunakan untuk memperbodohkan rakyat Malaysia supaya menyokong kumpulan yang dikatakan pejuang "KETUANAN MELAYU" pendek kata semua nak kaitkan dengan Melayu supaya semua Melayu menyokong mereka dan menggunakan nama itu dengan berkesan sekali sejak lebih 50 tahun.

    Gumpalan Sampah (Penggunaan nama Melayu dan Bumiputra) berkenaan tiada nilai satu sen pun dalam agama dan pada kemanusiaan. Jangan buang masa memikirkan sesuatu yang tiada faedah itu sehinggan porak peranda satu negara...
    Sekian..
    Salam kemaafan... buat para pencinta silaturahim moga-moga tetap lah kaki di Sirotal Mustaqim itu walau jiwa meronta berdepan dengan seribu kepayahan...

    BalasPadam
  22. make it easy..penduduk asal melayu...cina india dtg dengan kerelaan hati..dari kasta terendah di negara dorg dtg ke sini..tanpa diundang..kini mereka...dtg meminta yg bukan2...itu bukan satu yg patut kita layan..berlainan bangsa kulit hitam...yang dialukan dtg untuk menjadi hamba...maka dia ada hak untuk bebas juga, kerana mereka diundang..bukan atas kerelaan sendiri...maka terjadilah President Kulit Hitam yg pertama...namapak bezanya?

    BalasPadam