Khamis, 26 Mac 2009

MENTERI-MUKHRIZ ATAU KHAIRY


Get your own Poll!


Anda digalakkan memberi ulasan dan cadangan kemeterian yang sesuai kepada calon pilihan anda.

18 ulasan:

  1. Mukhriz Mahathir. Menteri Belia dan Sukan. MM masih muda dan faham kehendak belia.

    BalasPadam
  2. terima kasih kerana sudi menjenguk ke blog saya. Salah ukhuwah

    -ZHARIF-

    BalasPadam
  3. nak ambik mukhris tak leh cos dh kalah, tp kalau lah si khairy tu pm baru nanti nak ambik jd menteri..suruh jer dia pegang kementerian hal ehwal pengguna atau pertanian.....

    BalasPadam
  4. kalau DSN ambik Khairy sebagai Menteri bermaksud UMNO tidak begitu serius dengan usaha untk memperbaiki imej umno,Khaiy didapati bersalah buat terlibat politik wang,dia menang kerana rasuah.Sepatutnya bukan setakat jangan ambik jadi menteri ttp kemengannya patut dibatalkan.

    Mukhris seorang yang berkaliber,tenang dan pilihan akar umbi walaupun bukan pilihan perwakilan yang rasuah. Saya cadangkan Mukhriz diberi potfolio Kementerian Pendidikan

    Hidup mukhriz,hancur perasuah.

    Allahuakbar!!

    BalasPadam
  5. hmmm...kalu ikut perkembangan semasa..insyallah kj akan jd menteri..sbb atas tiket as a ketua pemuda umno malaysia..mukhriz dh klh..so agak pyh nk dpt full menteri wt mase skrg ni..kalu dpt pong, may b timb. menteri..

    BalasPadam
  6. Tidak semestinya yang menjadi ketua pemuda akan jadi menteri...bergantung pada Najib la...kalo Najib nak kabinet dier berimej 'sua duit' ambik la KJ tu...kalo Najib nak bersihkan imej kabinet dia...ambik la Mukhriz...KJ buat keputusan ikut emotional bukan rational...kalo dengar ucapan dier pun macam HAMPEHHHHH~~

    BalasPadam
  7. Salam, Mukhriz lebih layak.. :)

    BalasPadam
  8. i want dato mukhriz to be ketua pemuda umno! we want ok!

    BalasPadam
  9. Yang terang lagi bersuluh. Jangan yang nyata disembunyikan. Kemenangan Khairy sememangnya mengundang keadaan yang tidak selesa di kalangan ahli2 umno. Dari awal lagi bantahan terhadap keputusan lembaga disiplin memebenarkan beliau bertanding telah bergema. Seorang yang telah didapati bersalah terlibat dengan rasuah dalam memperoleh sokongan telah menang. Bagaimana kita hendak menolak bahawa kemenangan itu bukan kerana rasuah yang dilakukannya. Mengiktiraf khairy bermaksud merestui amalan kotor politik wang di dalam umno. Ketika rakyat sangat mengharapkan perubahan di dalam umno, mengiktiraf Khairy merupakan satu pengkhianatan kepada harapan mereka. Bagi pandangan saya, demi memulihkan kembali umno agar kembali diterima rakyat, Khairy bukan saja tidak harus dilantik menjadi menteri malah kemenangan beliau harus dibatalkan kerana amalan rasuah yang dilakukannya. Bagi saya Mukhriz lebih layak dipilih menjadi menteri..

    BalasPadam
  10. rakyat sokong mukhriz, umno je sokong KJ. terang2 terlibat rasuah pulak menang.mmg UMNO ni dah tak betol. apa yg derank pikir xtau lah apa. adoi~

    BalasPadam
  11. kalau mukhriz tidak menang sekalipun, ramai orang masih sokong dia! saya fikir eloklah bagi mukhriz menteri perdagangan antarabangsa dan industri ganti bakal timbalan perdana menteri kita yg baru nanti iaitu Tan Sri Muhyiddin Yasin....

    hidup mukhriz!!!

    BalasPadam
  12. ak kehairanan.KJ yang dah awl2 kena detect kaki rasuah boleh menang..memang teruk.punca kekalahan BN dalam PRK yang lepas adalah kebodohannya sendiri.sebelum paklah jadi PM,si KJ duk mane tahu...orang bodo jer sokong KJ nie..cakap macam gampang..bujet bijak..pada hal bodoh..mane layak nk tadbir negara....lingkung la negara..lingkuplah melayu bertuankan lembu bertopengkan manusia nie...

    BalasPadam
  13. Samaja lebih kurangja pusing manapun sama keseluruhan yang menang penyokong tegar dasar PPSMI. Kat situ kita dah boleh menilai sejauh mana mereka sekalian...

    BalasPadam
  14. kita lihat dari sudut mudah dan logic.. dan sy tidak mahu ambil mana-mana fakta dan fatwa..

    jika generasi sekarang mampu menerima pemimpin yang jelas-jelas korup..

    bagaimana generasi yang akan datang?

    renung2kan..

    sy pilih mukhriz tak bermakna beliau seorang yang bersih..

    namun antara ketiga-tiga calon.. mukhrizlah yang memiliki latar belakang yang agak bersih berbanding khir toyo dan KJ..

    BalasPadam
  15. mmg pengkritik politik la bro ni...
    huhuh knape la sy tak de langsung minat dalm politik ni...huhuhu

    BalasPadam
  16. salam..
    urmm..
    klu ika la kan...
    ika ase mukhriz la y plng layak..
    tp mukhriz kalah lak..
    npe beliau leh kalah?
    khairy lak...
    adkh krna dia mnntu PM kite..
    so tetibe dia dpt sgle jwtn dgn mudah?
    maap...
    ika xmyokong mne2 pihak..
    hnye memikirkan sumthng..
    lalalala...
    abg jasa..tolong ulas..

    BalasPadam
  17. kpd Ika,

    sengaja saya buat undian ni untuk melihat pandangan bloggers tentang isu Khairy dan Mukhriz ni. Sejurus selepas keputusan ketua pemuda diumumkan, kita dengar ramai yang mempertikaikan keputusan yang membawa kemenagan kepada Khairy dengan menyatakan Mukhris lebih layak menang kerana lebih diterima ahli akar umbi.Anggapan bahawa Mukhriz lebih diterima oleh majoriti ahli akar umbi mungkin boleh dianggap sebagai satu persepsi sahaja. Sebab itu saya buatkan halaman undian ini...sekurang-kurangnya kita dapat lihat sokongan bloggers berpihak kepada siapa..nampaknya sehingga kini sokongan kepada Mukhriz jauh medahului Khairy...

    Menantu PM? Bukan Ika saja yang fikir macam tu. Tun Mahathir pun berpendapat sedemikian...jangan risau, kita tunggu dan lihat.

    BalasPadam